Friday, April 25, 2008

Nak kurus...nak kurus...

Nak kurus...nak kurus...(Dah jelek aku tgk ayat ni...)
Hubby aku dah turun 5kg sejak masuk PALAPES.
Tu baru 3 minggu. Maner bleh dia sorang jer yg langsing.
Habis aku? Habis i....? (Bunyik mcm x puas hati)

Tapi last week dia dah turunkan ilmu pd aku.
Kire x kedekut ilmulah laki aku ni...
Sit-Up buat 2 set (1 set = 30X)
Pastu ader satu lagi mcm sit-up gak...
Tah amendertah namenyer...2 set gak.

Pastu dia tambah lagi...



"X payahlah ibu dok bli2 beskal tu. Buat jer lah sit-up tu"
Aku pun dah lupe yg aku pernah memeras ugut dia nak beskal exercise.
"Naik jer beskal yg Jiha bawak pi ngaji tu, habis citer!"
Time tu muko aku mcm asam 'Guava' yg jual kat Tesco Puchong!

Pertame kali buat, punyerlah bapak nak muntah.
Pitam2 disertakan dengan pening2.
Kali pertame buat mmg agak ketat gak.
Tapi dah 2-3 hari praktikan. Alhamdulillah...
(chett...! baru berjinak2 dah poyos)

Aku akan pastikan yg aku lebih langsing drmu sayang!
Huahhhhhhhhhhh! Tau dek laki aku sure bantai gelak!
Sebab dia tau bini dia ni yok yok oooo jer!
Ahhhhhhhhhhhh! Kali ni bukan yok yok oooo tau.
Tgk arr nanti.

Nak ikutkan time pregnant dulu lagi bapak tembam!
Sape2 nak lawan aku?
Dari 55kg ---------------------83.5kg. Amik ko!
Time tu buat mcm x der aper2 berlaku jer.
Perasan maintain padahal?
Dyla, saksi pertama aku. X cayer tanyer dia....

Dyla...komen skit!


5 comments:

nasazfrog... said...

yan ko ni jeles kite tau,, la ni cek dah tak leh nak diet lagik,,, tahun depan la nampaknyer... yuhu... yan umuq hang brapa? aritu cek tanya hang tak jawab pun kan.. :(

YanDarwisy said...

Huaaahhhh thn ni bulan 9, masuk 27.
Insyallah..tunggu Darwisy pandai tolong ibu dia, baru bleh bagi adik...! Ibu letih ar Darwisy...
tapi ayah dia dah dok usha pasal adik!

nasazfrog... said...

jgn lame sangat plak,, dah ayah dok usha tu lekas2 ler,,, rezeki beb...

RaFFLeSiA MeRaH said...

cun dah tuuuu...hehehe...

DYLA said...

wah yan.... hepi la dah kurus ek... pasni turn dyla lak ar....