Monday, October 26, 2009

Alhamdulillah....

Najihah, anak akak aku yg no. 2


Hujan renyai2. Abg sulung aku & akak2 ipar aku


Mak menanti dgn penuh debar...


Bye..bey.. mak! Bye..bye.. Akak!


Dan ini org yg diamanahkan utk menjaga rumah


Nangis yg tak tahan tu...Azie & Najihah


Sedey woo..sob..sob..sob...


Aku? Biase jer, tapi bengenang gak...


Kak Intan aka akak ipar aku buat checklist!


Akak aku, anak2 suami tercinta!

Mak, mak mertua aku & kakak ipar aku


Berebut nak salam. Mak aku cam artis Astro Oasis


Ramai yg menghantar


2 org akak ipar aku sibuk menguruskan beg mak & akak aku.


Darwisy berjaya mempau ayahnya dgn Belon ini!


Muka baru sampai...


Perancangan awal ,teratur & mudah, alhamdulillah!



Doa kami mengiringi perjalanan mak & akak ke tanah Suci



Alhamdulillah, kami sekeluarga selamat menghantar mak & akak ke tabung haji untuk menunaikan rukun islam ke-5. Dari mula hingga proses menghantar, alhamdulillah semuanya dipermudahkan Allah dan moga2 segala urusan mereka disana dipermudahkan juga hendaknya dan pulang dgn Haji yg Mabrur.


Sedey tu biase2 jer, cheh! Air mata mengalir tu hapa? Peluh kah? Aku sedey bila anak2 akak aku mula menangis. Yelah, dari kecik sampai besau, belum pernah kene tinggal dgn mamanya. Azie anak akak aku yg paling bongsu 11 tahun, agak merah jugak matanya menahan sebak. Tapi kami sekeluarga, bersyukur cause hajat mak terkabul. Ini semua atas izin Allah dan tak putus2 doa mak. Abg aku yg sulung byk menguruskan segala proses urusan haji mak & akak dari awal sehinggalah ke menghantar di Tabung Haji. Dan dia benar2 memikul tanggungjawab sbg nak lelaki sulung dan memegang amanat arwah abah aku supaya dpt menguruskan mak ke Mekah.

So kita tinggalkan hal mak & akak aku. Mcm biasa, alhamdulillah aku dpt menguruskan segala amanah & pesanan2 pihak penaja (Pn. Rocky) sepanjang peninggalannya. Aku telah membahagi2 tugas dgn Tuan Besar. Tuan Besar memegang amanah di luar umah termasuk penjagaan pokok2 bunga kesayangan Pn. Rocky .

Ptg ni sudah ku susun jadual menu masakan yg akan aku hidangkan utk anak2 buah aku. Sedap 2 sedap korang makan jer. Kejam! Ucu tau weekend korang kene blanje aku tgk “Papadom”. Hapa? Ko ingat free2 jer aku jadik bibik korang? Kadang2 seronok gak kan mama korang tinggalkan korang. Mlm tadi sampai kul 12.30mlm korang tekun dgn lawak2 spastik membuli aku. Kalau mama korang ader, berdesup tajam lagi nyaring jeritan batin suara mama memanggil2 balik. Tenang jer masuk tepat ke corong telinga...korang tak tau jeritan aku mengalahkan petir !

7 comments:

aznitaz said...

wah yan..kena jaga anak2 buah lagik tu?? berat tu..takpe amal jariah..
sok 2 derang lak tolong kita kan.
dah selamat pn. rocky ekk..

momguess said...

jaga ank aku blh tak???
lalallala

CuTeMiUt78 said...

syukur alhamdulilah.. semoga mak ko ngan kakak ko selamat pergi dan selamat kembali

gee ryder said...

selamat dah mak yan..
mak mertua kak gee lum dpt panggilan pun lagi..

YanDarwisy said...

kak Nita: Akak, jgn lupa tau mulai esok kita bawak bekal. Akak jgn lupa...

Momguess: Buleh..pokoknya ganjarannya yeh..!

Cutemiut78: Insyallah..doakan yer.

Kak G: Insyallah, ader rezeki tahun depan dptlah kot. Mana tau kak g sekali...he. he..he..

T.u.Y.a said...

kak yan..rindu sama kakyan jugak..huhuhu

wahhh!!kakyan dah melebarkan sayap mengkonkernya..konker umah..konker kuasa auta ek..hehehhhe..

semoga mak n akk kak yan selamat pergi menjalankan ibadah dengan hati yg tenang dan pulang dengan selamat hendaknye..

black_canary said...

Semoga bonda kamu selamat pegi dan kembali ke tanah air dan mendapat mengerjakan haji dgn sempurna.