Tuesday, July 14, 2009

Moving Up Seminar

Tak pernah aku attend seminar yg syiokk sebegini.


Hadiah dr Upline aku CDM Shahryna & CDM Wan Mahazir


Nor'G. cayalah. Tak lama lagi kuar Honda Civic 2.0. Tabikkk wooo


Hari pertama lepas kene tukar baju corporate Merah&Hitam



Hari kedua dgn SSM Ikin dr Melaka dan DSM Sabariah merangkap x officemate aku yg dah berhenti fulltime buat biz ni. Aku? Tungggu....


Ni Leader aku CDM Kartini yg income RM300 ribu sebulan


Inilah upline aku yg sgt2 aku sayang. CDM Shahryna.
Siapa sangka Pegawai Lanskap kat MPSJ dulu, sekarang dah jadi sgt2 luar biasa.
Allah itu Maha Berkuasa.



Tulang Belakang aku....hanya Allah shj yg membalas segala kebaikan kamu.




Aku x pernah rase seronok dan tekun menulis segala ilmu yg aku dpt selama 2 hari kat dlm seminar ni. Sampai aku nak pi toilet pun rase rugi. Actually bukan utk company tempat kita bekerja, tetapi utk diri kita yg nak merubah hidup utk hari ini dan masa depan. Memang aku tak menyesal buat biz ni walaupun secara part time2. Tetapi kejujuran melalui keikhlasan setiap umat Hai-O sgt2 dapat aku rasakan. Tak kira siapapun kita, ilmu dan pengalaman sentiasa dikongsi bukan utk org lain, tetapi utk masa depan esok.


Alhamdulillah, balik jer dr seminar tu, aku bertambah yakin.
Antara kata2 yg aku pegang..

"Kalau kita tak BERTINDAK hari ini,
jangan HARAP APA-APA pada hari esok"
"MATLAMAT mestilah disusuli dgn TINDAKAN"...so apa tindakan kita?




3 comments:

DYLA said...

yan,
kalau norG tu bakal angkat civic 2.0, yan plak mcm ne?

sonok la yan biz nie ye..

FIESYAH said...

biz Hai-O ke? ape pun good luck!!!
pegang ar pade prinsip sis...

WanMahani Bt Abdul Latif said...

yan ni ke bisnes yg ko ckp tu,haa..aku bru semlm jmpe adk ipr aku dia cete bnde ni la,aku lom wt ape lg just dgr jek..pndpt ko mcm mne ok ke?produk utk group ko premium beutiful ke bio aura,same jek kan 2 nih killer produk,em..aku bru pk2 lg tgk CDM yg lain2 pakai kete besar2 emm..yg aku tak thn tu nk apply loan tu yg gerun ckit tu..dh dgr seminar lg smngat la ek??