Tuesday, March 20, 2012

Made from Penang...

Memandangkan dah ke Penang last year, so kali ni hanya mensopping perut sahaja.. Balik sblm naik feri, akak ipar ajak menyinggah pasar penang yg tgh2 Komtar tu tah hape benda tajuk tempatnya. (Nampak sgt geografi takat2 lulus).

Mcm biase ole2 jeruk penang as trademark kalau ke sini. Tapi aku mesti bli kat Kedai Jeruk Madu Pak Ali. Sebabnya...? x der bahan pengawet dan tekak aku tak perit kalau sebaldi mengabiskannya...
(Iklan sedekah...). Tapi x ler sempat nak snap sbb ghairah memilih aneka jeruk yg berbagai kaler.


Tetibe aku terpanah dek beg yg penuh seninya dgn anyaman mengkuang. Aku minat dgn design yg sentimental value dan besaq. Telekung, pouch mekap, pensil case semua sumbat. Anak ayam pun bleh kalau nak.. senang. Peti ais jer x bleh sumbat Sommm...


Anak tudung ninja ni memang aku melonjat2 suke. Padanlah aku tgk model tudung tu santekk jer. Tapi kalau model usahlah kau membebel... kompemnyer santik walhal ko serkup dgn buah tembikai buat topi. Anak tudung ninja ni upanya yg buatkan kemas jer bila berselendang dan tutuplah leher Killa Fairy aku ni (jahanam..)
Aku tgk Shiela Rusly tu santek jer..upanya tudungnya guna anak tudung ninja. Aku rase kat tempat aku ader kot. Tapi alang2 aku tertanya terus akak jual tudung tu kata "ooo anak tudung ninja ek dik...ader !" Ooo nama dia ninja ker ? Gila ganas tajuknya...
Mesti aku automatik santau merasuk watak ninja lepas ni. Ninja turtle gemok merepek2..

Ha..ha..ha.. ole2 kali ni mcm bleh bli kat sini. Tapi kalau org tanya aku bermegah2lah skit "bli kat Penang" mengeksen mcm bli kat Dubai jakunnya..

Motip : belilah barangan buatan Malaysia yg terchenta. Chill...!!!

2 comments:

A.H.A.D said...

kat online panggil inner neck ni. kak g ada gak selai...
pandai jer akak tu ubah jadi ninja yer haha

Syafinas said...

Salam perkenalan,berkenan sungguh dengan beg tu..hr tu jln ada ternampak org pakai.tercari gak mana nak dapat beg comel begitu di melaka ni...