Wednesday, August 6, 2008

Permulaan buat aku...alhamdulillah!

Salam buat semua, (sejak biler aku berblog dgn penuh tawaduk dan istiqamah ni?)Biaselah sejak 2-3 menjak ni, aku mmg SIBUK sgt dengan kerja2 aku yg mmg x pernah habis. Dtg pagi2, punch-card kul 8.15 am (kekadang terlajak perahu gak). Dok atas kerusi, on pc, check email, selak file2 yg pending job. Tit tot, tit tot dah pukul 1. Rehat setakat bleh nak tido2 ayam dah kene masuk balik kul 2. Sambung keje balik, sampai kul 5.45 ptg. Kadang2 aku rase bosan pun ader, keje melambak, gaji x banyak maner pun (bukan x bersyukur, tapi mcm x berbaloi!). Lepas sorang2 member aku blah, aku rase mcm nak blah pun ader, tapi malas nak blajar kat tempat baru dan mengenali suasana yg baru.

Sebenarnya itu adalah salah satu faktor kenapa aku dan membuat sesuatu yg DRASTIK dlm hidup kami untuk melangkan ke sesuatu yg AMAT BARU dlm kehidupan kami. Frendly speaking lah aku kate kat sini, nak ikutkan perbelanjaan kami, tidaklah susah sgt dan tidaklah senang sgt. Sederhana sahaja. cukup pakai, cukup makan, dan adelah lebih skit utk simpan dan jenjalan. Kami masih lagi blum berada di ZON SELESA dan x pernah terfikir pun. Tapi satu hari nak dijadikan citer, husband aku beriya ajak jumpe kawan satu opis dia. Aku kater aperhal….?
Dan bermulalah episod baru dlm kehidupan kami.

Aku baru masuk satu system MLM yg mane aku mmg sebelum mi mmg BENCI MLM. Tapi dengan penerangan dan sistem yg mudah tanpa membebankan semua, ditambah dgn company yg kukuh, menarik minat aku. Bukan tu jer, upline yg mmg aku x kenal langsung ni, mmg baik dan sentiasa mengambil berat dgn downline yg sgt2 baru spt kami. Mereka suami isteri mmg sentiasa memberi tunjuk ajar sehinggakan aku dan berubah dr manusia yg membenci MLM kepada yang berminat dan terus masih berlajar. Mmg mule2 aku ambil mase 3 hari nak piker semasak2nya utk membuat keputusan. Yelah zaman sekarang banyak bende org bleh tipu kan?
Antara faktor2 kenapa aku berminat:-

1.Nak menikmati hidup yg lebih baik, lebih sempurna dan lebih menjamin mase depan anak2 aku.
2.Company yg aku masuk ni, kukuh dan lebih dari 10 thn.
3.Perniagaan yg diluluskan malah digalakkan oleh kerajaan
4.Ada skim pencen dan banyak sgt kelebihannyer.
5.
Sistem yg SGT mudah dan tidak membebankan
6.Bekerja berkumpulan
7.Upline yg sgt membantu dan sedia berkongsi ilmu
8.Percutian UMRAH dll

Aku baru sesangat masuk dan alhamdulillah, aku dah dpt pulangan dlm bulan pertama. Tunggu cek aku masuk…(Bukan nak riak @bongkak, sekadar nak berkongsi). Byk lagi yg perlu aku belajar. Kene byk sabar dan jgn putus asa.

“Ya Allah, semoga Kau peliharalah segala apa yg aku usahakan dan dilindungi dari sebarang kesusahan dan kebimbangan. Moga apa yg aku lakukan sentiasa beroleh pertunjuk dan hidayah daripada Mu.”

Alhamdulillah, berkat tunjuk ajar senior2 kat TAIPAN 181. Walau dah byk aku dengar citer2org yg dengki hati pasal group ni, tapi aku bersyukur, upline aku mmg best. Mmg bukan yg mereka2 cakapkan. Aku dah tgk sendiri. Biasalah org x bleh tgk bangsa sendiri maju. Walaupun masih baru, tapi aku yakin dengan adanya usaha dan sikap JANGAN PUTUS ASA kita mesti boleh. Utk pengetahuan semua, aku adalah salah sorang yg amat membenci MLM. Tapi mungkin kali ini ALLAH SWT telah memberi petunjuk kpd aku. Jalan sudah ada, cuma aku kene lalui dengan penuh istiqamah dan yakin akan janji ALLAH pd hambanyaNya yg sabar dan berusaha. Yg baik datang dr ALLAH, yg buruk datang dari aku, hamba yg lemah lagi kerdil. Amin....

Nanti aku akan letakkan cek aku kat sini ek. Baru jer. Blum sempat amik. Korang pun bleh jadi mcm aku....Insyallah.


4 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

bisnes pe tu weiiii? taipan tu area2 opis hubby kita, kat usj subang ekk??

YanDarwisy said...

Akak nak tau? Mmg dekat dgn opis hubby akak tu. Yan bleh kongsi
Akak bg email akak k.

DYLA said...

yan,
masyuk ke biz nie yan.. ada gak kwn dyla masuk.. tapi dyla tak tau sgt benda nie ape...

YanDarwisy said...

Alhamdulillah...mule2 x percaya, tapi dah dpt cek, senyum jer Dyla. Dyla pun bleh jd lebih dr itu..Mcm x percaya kan?