Friday, September 12, 2008

Home Sweet Home!


Parking kereta


Luar Rumah

Ruang Tamu I


Ruang Tamu II


Ruang istirehat


Ruang makan



Aper aku nak buat dgn hiasan dalaman umah mak aku (merangkap umah tumpangan aku) utk rayer thn ni? Aku dah bli cat nak mengecat umah thn ni. Aku actually tinggal dgn mak aku. Memandangkan aku ni bongsu, dan mak tinggal sorang sejak arwah abah aku meninggal 3 tahun lepas, jadi aku doklah dgn mak aku buat teman dia. Rumah inilah yg arwah abah aku tinggalkan buat mak aku. Dan kami adik beradik dok selalu berkumpul. Tapi adik beradik aku dekat2. Akak aku dok sebelah umah dan 2 lagi abg aku dok sek 7 Shah Alam. Tiap2 hari datang sebab anak2 buah aku tumpang mandi nak pi sekolah sesi ptg. Kite org mmg rajin berkumpul adik beradik. Kalau semua anak buah aku turun, mak akulah org yg paling sibuk melayan. Kalau 2-3 hari x dtg, sibuk menelepon cucu2nyer. Arwah abah aku lagi suko dgn budak2. Kalau bawak pi jalan semua dihangkutnyer. Dah org kater mak aku ader anak kecik2 berderet. Cuma Darwisy jer yg x merase. Rayer nanti mailah umah aku. Umah aku masih kategori kampung lagi. Tapi x lah jauh sgt kalau dr bandar Klang. Umah aku kat sek 7 Shah Alam aku sewakan dgn bebudak UiTM. Tinggat 4 x larat beb nak panjat. Itu jer yg aku mampu beli setakat ni. Tapi alhamdulillah. Rezeki Allah nak bagi. Pelan2 kayuh...belajarlah susah dulu.



6 comments:

CuTeMiUt78 said...

wah..kemain lagi umah ko ya.. bset kan duk suasana kg.. cam aku gak ler.. duk kg..slalu klu blk umah parent kat jb..bukan blk kg..tapi blk bandar..heh..heh..

~dyla~ said...

yan,
dah takde pe nak tmbah tue.. kang puan rocky marah.. yan belikan langsir baru je la...

RaFFLeSiA MeRaH said...

cantiknyer umah mak yan, luas pulak tuuu, mesti lah budak2 suka duk situ, berlari ke sane sini...hikss....idaman budak2 umah camtu, senang nak bermain....

mama ranggie said...

yan,kalo mama singgah leh ke?nanti yan pun jgn lupo singgah umah mama ye!

DYLA said...

dyla tag yan, sila jwb k

YanDarwisy said...

CuteMiut78 : Tu umah mak aku tau. Bukan umah aku, tapi aku mmg suke dok umah ni, sejak study aku sepatutnyer dpt hostel, tapi aku x nak. Cause nak dok umah. rela aku berulang.

Dyla : Yan dah bli dah langsir utk mak Yan thn ni.

Refflesia Merah : Anak2 buah Yan kalau dtg memang kerjanyer tawaf satu umah..tapi seronok!

Mama Ranggie : Insyallah. Tak jauhkan PD Klang. Mama call dulu erk.