Friday, September 5, 2008

Tag hari ini. Dah pandai ko skrg Yan!

Antara 5 menu yg mesti ader time berbuka :-
1) Air manis lagi maha sejuk. Aku tau x elok, tapi korang pernah dgr tak satu ayat "yg telarang itu godaan?"
2) Kurma. Walaupun skrg aku berjinak2 utk menelannyer ketika berbuka, sebab aku dah nampak 'char kuey teow dgn popia basah SS Ali' dok meraung memanggil aku sambil menyanyikan lagu "Pililah aku". Kuwang ajo ko Yan!
3) Roti John. Tah! Padahal bukan seksi dan menggoda sgt pun roti tu, Sebab ianya kenyang dan dpt banyak kot! Aku nak yg banyak jer. Penamak punyer budak!
4) Nasik. Ni bukan pilihan aku, tapi pilihan Pn. Rocky mak aku. Biler aku tanyer "Cube mak jgn masak nasik dlm sehari boring arr". Tau aper mak aku jwb? "Ko jgn byk cakap, makan jer. Ini aku punyer suke" Terus aku senyap. Mak aku biler dan semis kat aku. Terus aku tertunduk keras lalu beredar dengan tanpa menoleh kebelakang.
5) Kuih-muih. Mesti ader sebijik dua. Walaupun kuih tu ternyata lagi manis dan sopan buatannya dr mak aku. Hentam jerlah...bli baru seringgit 3. Bli 2 inggit pun jadik. Sebab tangan aku mmg keras keduak lagi x berseni nak buat kuih2 ni. Nak harap kecik2 main play doh bleh arr.


5 perkara selepas berbuka :-
1) Masih bersidai lagi atas kerusi, sambil mengunyah2 manje x berhenti. Tunggu laki aku sound "X habis lagi ke ibu" baru aku sedar diri. Potong stim lah! Laponyer besar kok!
2) Berborak2 dgn kak ipar & mak aku sambil mengunyah... dan lagi, dan lagi!
3) Biaselah, disebabkan aku selalu ter'miss bab penyediaan juadah, maka aku kenelah kemaskan meja dan pinggan mangkuk yg bertaburan atas meja. Sesekali ader gak terase diri seakan Bibiks. Tapi ni Bibiks comel ko tau! Uwekkkk nak muntah!
4) Biaselah solat maghrib
5) Malu aku nak bg tau, tapi bg tau lah jugak...sekali lagi dok usha aper menu yg blum aku usik atas meja. Buruk lantak ko Yan. Mcm ni nak diet? Aper aku kisah!



Ha...ni aku suko! Walaupun cume 2 item yg aku create utk di Tag'kan. Tapi dgn kekuasaan luarbiasa yg aku ada, aku nak tag mereka2 yg tertera di bawan menjawab Tag aku dgn sekreatif yg boleh..Let's Go babey. Come On...wake up!
1) Dyla
2) Kak G'
3) Nasazfrog
4) Apple Green
5) Teacher Anis
6) Cutemiut78


4 comments:

~dyla~ said...

muahahahaha.. okeh!! nanti dyla jwb!!

gee ryder said...

orait yan..jus waittttttt..

cutemiut78 said...

emmmm...kena tag erk.. k nanti kita cuba jawab k..

fuadnis said...

mentang2lah aku cikgu sekolah..ko pun saje bagi aku keje umah yek..kih..kih..okey..eden toray........