Monday, February 2, 2009

Kampung Budaya, Sarawak











Seronok kat kampung Budaya Sarawak ni. Byk rumah Tradisional Sarawak yg x pernah kita tgk bleh kita dekati. Memang berseni dan cantik. Zaman skrg masih terpelihara rumah2 mcm ni. Masuk pun RM60 sorang. Tu sebab mahal, cause nak maintain penyelenggaraan rumah2 tradisional ni. memang siapa pi Sarawak x masuk umah ni, memang x seronok. Inilah yg baru dikatakan Sarawak. Kira berbaloilah percutian kali ni. Sayangnya aku x dpt nak ingat umah apa yg aku masuk. Lebih dr 5 buah rumah tradisional. Aku, kalau dah seronok, manalah nak ingat. Tu pasallah setiap kali balik rombongan sekolah, mak aku tanya aku jawab yg bukan2. Aku luper...

7 comments:

DYLA said...

cantik tul yan tmpat tu... tp agak mahal plak masuknya tu yer...

YanDarwisy said...

Terkejut jugak memula tgk dlm list. tapi nasib darwisy free. cause dia bawah 7 thn. ikutkan memang mahal. tapi dah sampai sarawak kan...pejam mata jerlah.

psttt: Ha'ah kan? Bli handbag rm120lepas tu kan?

aznitaz said...

sronok sgt lah tu smpai leh lupa :) akak pun dgr ni tmpat wajib pegi kalo dtg srwk. bestnya..cantik gambar tu. amboi Pn. Rocky..ceria jer muka..

aznitaz said...

alamak tu kakak yan kan? bukan Pn. Rocky kan..adui aku konpiuss..

gee ryder said...

yan xtkut ke naik titi tu?
kalo k.g ketar dh lutut..
macho ah mamat pakai cawat merah tu..

YanDarwisy said...

Kak Nita: Awat muda tul mak aku? kembang semangkuk plak dia baca. Itu kakak sulung yan. Nanti ader peluang kak nita mesti singgah tau!

Kak G: Yan baru ingat nak berdiri sebelah mamat x siap tu. laki aku dah tarik2 lengan aku. Jeles kunun!

CuTeMiUt78 said...

best bangat.. memang cantik2 la yan