Wednesday, January 7, 2009

Tag from Inas Mummy

Dyla, Yan syok nak jawab tag ni....seronok plak! Org menjual, kita kenelah membeli.

Nama ‘Timang-timangan’ anda oleh yang tersayang?
'Ibu'. Dah kalau pi Jusco, 10 sang suami jerit ‘Ibu’, akulah antara yg menoleh.
Kalau dlm adik beradik aku ‘Adik’.

Anda seorang yang...
1.suka makan (sama cam Dyla)
2.suka berborak, buat lawak, gelak2, chit-chat
3.suka berangan

Describe apa membuatkan dia terlalu istimewa dimata anda...
Dia memahami, penyabar, kengkadang lawaknya bleh buat aku gelak sampai menangis. Byk membantu. Banyak kenangan kami sejak 15thn kami saling mengenali. Terlalu istimewa sampai kami bleh buktikan ‘Cinta Monyet ke Jinjang Pelamin’ mcm bleh buat lagulah pulak.

Makanan & Minuman favourite anda
makanan: Tomyam n Chinese food
minuman: nescafe ais n teh ais

Favourite Color
Semua bleh’ kaw tim’

Favourite song
Tanpa - Sixth Sense
Ingkar - Bunga Citra Lestari


Siapa yg selalu membuatkan anda tergelak
Time kat sekolah dulu. Geng2 aku memang masing2 pandai nak buat lawak tersendiri. Kalau sekor buat lawak, sekor lagi buat lawak kaw-kaw punyer x mau kalah. Asal beratur nak masuk kelas jer, kan kiter bersusun jerkan mcm komuter, Sapa belakang main peranan tolak2 yg depan sampai tersungkur2 yg seterusnya. Sampai org yg depan sekali mcm beruk nak tertonggeng. Kalau dlm barisan ader 15 orang, korang bayangkan mcm ner 15 orang tersengguk-sengguk ke depan. Bongok dorang. Aku selalu kat tengah. Hanyer kedengan suara x puas hati aku jer sayup2."Wei, korang ni memang bongok!”. So korang skrg dah taukan kenapa setiap kali lepas perhimpunan 15 org budak pompuan kene mengadap cikgu displin? Pasai semua perangai mcm Cikun!

Sikap yg membuatkan anda stress
Manusia yg sukar utk difahami.
Hari ni dia tersenyum, lagi 15 minit dia masam mcm asam keping..
Tak faham aku!.

3 benda yg mesti ada dlm bag anda
1. Wallet
2. Handphone
3. Gula2


Kali terakhir anda beriya-iya menangis. Kenapa? Mase kepala aku masuk angin, muntah2. Sebenarnya aku x sakit manapun. Tapi dah lamer x sakit.


Perkara yg paling lucu atau memalukan dlm hidup anda
Nak citer pasal lucu, memang byk. Bab memalukan pun bleh tahan.

Yg lucu,
Smlm anak aku terseliuh siku tangan kanan, dia bleh meraung2
“Adoi ibu sakit..sakit, Awisy matilah mcm ni, adoi…adoi” sampai meraung2
Pastu aku balas balik, “Maner ader org terseliuh mati”?

Dlm pd tu tergelak gak aku. Byk sgt tgk drama melayu.

Yg memalukan,
Ahad hari lepas, aku nak bayar baju kat Jusco dgn member aku. Harge baju RM 34.00. Aku bleh kuarkan singgit. Mata aku mcm nampak 50 hinggit. Dahlah cashier tu buat muka pelik. Dlm hati mesti dia kata akak ni x der duit ke @ x pandai kira”. Sengih jer aku mcm x bersalah.

Tag rakan anda
1. NJ
2. Cikgu Anis
3. DJ Julia
4. Yayan
5. Mama Oja

8 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

akak nak gelak baca yg last sekali tuuu....ader pulak boleh jadi mcm tu yerrr....hehehe....

DYLA said...

muahahaha! malu yan oi! pakai dah bergaya dah, duit RM1 :)

CuTeMiUt78 said...

heh..heh.. gigih menjawab tag thn baru ya yarn

gee ryder said...

yan,darwisy ni pndai wat lawakla hehe...
singgit tu bli grg pisg 'mak' ble laa

nita said...

klakar lah yg duit singgit tu..darwisy pun dah pndai wat lawak cam ibu dia ekk..

alia said...

tag jng tak tag..he..he

YanDarwisy said...

Reflessia Merah: yelah kak, mata bleh terlepas pandang...apelah yan ni

Dyla: memang kan? tapi x per..tersalah. malu gak sebenarnya

Cutemiut78: Yer betulll!

Kak G': Goreng pisang mak pun dpt 6 bijik jer. Nasik lemak pun dah singgit 20sen tau

kak Nita: Dia tu byk bunyik skrg kak. Otai kat umah.

Alia: Hi Alia. yeahhh tag yer kiter!

Dayu said...

kalau dah kawen,ada anak..mesti nama panggilan akan jadik 'ibu' takpun 'mama' kan...