Thursday, January 15, 2009

Tu bunga oranglah mak!

Nampak ker bunga hutan?

Tak aper penyakit aku tertibe jer minat plak nak layan tanam bunga. Ni Pn.Rockylah ni pengaruh aku yg berjiwa keras ni. Hari tu aku pi Expo kat Stadium Shah Alam. Jenjalan tetibe nampak bazar bunga. Berkenan plak mak. Murah jer, 10 henggit duit M'sia. Aku balik ghairah nak tunjuk mak aku dgn x sempat2 nak bukak plestiknye. Mak aku pun tanyer?


"Bunga aper yg ko bli ni ?"
"Asal? x cantik ker mak ?"
"Mcm bunga kat hutan jer"
"Agak2lah mak, mahal ni..."
"Berapa sen"?
"10 henggit"
"Ala...ko blikan aku rojak dgn teh tarik kenyang aku"
"Hek elehhhhh.....mak"


Tapi aku tgk skrg dlm byk2 koleksi bunga Pn. Rocky, bunga aku yg paling terserlah kejelitaannya. Sebab bunga yg aku bli diletakkan khas atas pasu bekas kolam air terjun yg dah x pakai. Aku tanyer lagi

"Kata x suke, asal letak sini?"
"Eh, ni bunga aku bli hari tu kat Bantinglah"
"Aper ni makkkkkk?"
"Aku ingatlah aku yg beli dgn Intan"
Ni yg aku malas ni. Dah sah2 aku kenal bunga yg aku bli.
Mak aku ni dah pandai ego. X mengakulah plak. Jaga dia.
Tulah, byk sgt tgk Astro Aruna... pandai nak bersamarinda.


6 comments:

gee ryder said...

yan pn rocky suka benornye tu tp ego xnk ngaku hehe...
lgpun dia bgng tu sbb lg cntik dr bunga dia wpun bunga dr hutan hehe...

sila ke blog k.g amik award ye n ada homework sket :)

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. pandai mak ko berlakon erk yarn... siap tak ngaku bunga tu cantik lagi nak ngaku bunga tu dia yg beli.. hah..hah...hah

YanDarwisy said...

Kak G: Mak Yan memang cam tu, dia kata nyer bunga hutan. Dia sajer nak bg terbakar hati yan ni.

Cutemiut78: Mak aku jenis nak menang. Aku layan kan jer. Tapi aku tau dia suka! Selindung disebalik mee bandung!

aznitaz said...

dpt imagine muka pn. rocky belakon :)

alah yan, mak2 smua cam gitu. layan jer lah..

YanDarwisy said...

kak Nita: Mak yan dah pandai nak mengaburi yan skrg ni.nanti dia!

p-na mama oja said...

hehehe...aku rock2 pn suka berkebun maa...laki aku pn suka, so ngam arr.. tp tngan aku panas, asl pokok yg aku jaga jer sure kering or 'keok'..wlpn aku slalu siram...
so skrg, aku tgk je la x brani nk lebih2 kan mapuh semua.. tgn laki aku cool, even dia cucuk je pokok tu bleh je tmbuh...

p/s: aku mmg suka pokok2 utan, bunga dia unik maa.. sanngup berabis ratus2 henggit p belik pokok kt org asli area tanam negara..jauh pn x per,yg pnting pueh ati..