Friday, January 2, 2009

Azam 2009?


Azam2009 aku?

Nak carry jer saki baki azam yg lepas.
Nak kata byk, x jugak…Tapi aderlah celah2 gigi. Gigi pun gigi nenek sedara aku.
Tapi setiap thn azam kita memang berubah mengikut peredaran umur yg makin meningkat. Biaselah, kita manusia memang x sempurna.


Dan sekurang2nya kita cuba utk menjadi sempurna. Nak ikutkan memanglah semua nak yg TERBAIK. Tapi biarlah azam aku sedikit, tapi hasilnya suksess, suksess…..!


Aku hanya ada 6 Azam utk permulaan thn ni.
Jom kita terjah, utk satu kepastian!

1.Bersegera dlm semua hal.

Kire dlm bahasa pasar borong, kejer bertangguh.

2.Lebih peka dan fokus dlm semua sudut.
Mcm hal2 kerja, rumah tangga, biz & kehidupan seharian

3.Beringat & Berjimat.
Kalau bleh nak saving lebih utk mase akan datang. Ni bukan duit jer tau, termasuk jimat elektrik, air, prepaid dan tenaga.

4.Belajar mengambil iktibar dr kisah dan hidup org lain.
Kire kene byk bersyukur dan bersabar dgn setiap dugaan mahupun ujian yg bakal aku hadapi. Cool...cool. Mat Cool kawan ku!

5.Belajar utk memaafkan org pada setiap hari sebelum tido. Korang pun biase dengar kan? Simple tapi...kene sepenuh hati beb!

6.Belajar utk lebih mendekati Dia, Maha Suci Allah.
Yg no. 6 tu sebenarnya adalah yg utama aku nak buat. Insyallah...
Dan dgn rase rendah diri dan sedikit terkejut, thn ni insyallah umur aku 28thn? 28thn!Kalau ikut jari, tinggal 2 batang jer nak ker 30. Alah...buat2 terkejut plak ko ni.

Udahlah kome, jangan nak mimpi rase muda, jadi muda kelihatan muda....
Sagment ini ditaja oleh:
Kedai Bingkai Gambar Melah & Kembar Seiras.
Jalan Kudud off Jalan Tungkik.




11 comments:

gee ryder said...

ada 1 lg yan, tu 'rainforest bistro' tu bla nk bukak?
kalo xnk, jual je ke k.g lot tu...wat semak jusco jer...

DYLA said...

yan, sama la azam kiter.. dyla tmbh 1 lg.. nak kurus badan

YanDarwisy said...

Kak G: tulah pasal Kak G, tunggu Qistina SpaQ rasmikan. Semak kan?

Dyla: Ha...tang tu, takut hangat2 taik itik. Tu yg x berani nak letak. Takut terbalik jadinya!

fuadnis said...

yan,
aku rase ade satu lagi ko patut letak..berazam nak bagi darwisy adik!!tu azam paling kuat tu..kene keje keras..bravo!bravo!jgn tangguh2..umur dah nak 30 dah..

nita said...

amboi mencabar azam2 tu yan. takpe go slow man..tp betul la yan kena letak azam nak dpt bby..kang dyla n rozi potong dulu..camano?

YanDarwisy said...

Fuadnis: Alamak...luper kok aku, yeelah kan...insyallah. Ader rezeki, aku terima

Kak Nita: Tulkan kak, nanti kak G potong yan. Mesti usaha ni. Usaha tangga bomba.

PuteriSatu said...

akak tak pernah ada azam...ntah apa2 akak ni kan...wekekke...

RaFFLeSiA MeRaH said...

mudah-mudahan azam tu tercapai gak la tahun ni, xyah postpon dah ke tahun 2010...okekkk....sori lame x menjengah....

Biarlah Rahsia said...

aZAM JM YG NO1 TU.SUSAH BETOL NK BUAT.. ASIK JE SUKE BERTANGGUH..HUHUU..

Biarlah Rahsia said...

ahahaha..lupe lak nk sign out id lg satu tuh...sya JM ye..ehehe

CuTeMiUt78 said...

oh.. semoga tercapai segala impian ko tu ye